Niewielki Software House działa w obszarze tworzenia oprogramowania i aplikacji webowych. Specjalizuje się w branży bioinformatics, cheminformatics oraz blockchain tworząc dedykowane specjalistyczne zespoły oraz działając na zasadzie team extension.
Firma miała około roku doświadczenia we wdrażaniu elementów organizacji turkusowych. Zależało jej na dalszym rozwoju w tym kierunku przy jednoczesnym zachowaniu indywidualnej tożsamości i poszanowaniu wypracowanej przez lata kultury organizacyjnej.
Składało się na to sukcesywne dodawanie kolejnych składowych charakterystycznych dla samo organizujących się zespołów, wzmacnianie już obecnych praktyk oraz opisanie procesów realizowanych na co dzień w pracy z klientem wewnętrznym i zewnętrznym.
Rozpoczęliśmy od zdefiniowana etapu rozwoju firmy w oparciu o procesy wewnętrzne. Na tej podstawie wybraliśmy najważniejsze obszary, które są niezbędne dla funkcjonowania firmy i które należy wzmocnić w pierwszej kolejności oraz takie, które można wdrożyć w drugiej kolejności.
2. Edukacja klientów wewnętrznych i zewnętrznych o turkusie
3. Wzmacnianie kultury organizacyjnej poprzez promowanie procesów turkusowych
Rekrutację opartą na culture fit rozpoczęliśmy od zdefiniowania mierzalnych wartości firmowych oraz niemierzalnych czynników kluczowych podczas procesu podejmowania decyzji o współpracy. Powstał zestaw kilkudziesięciu pytań w pięciu kategoriach: techniczne, organizacyjne, interpersonalne, społeczne i specjalistyczne oceniane na 5cio stopniowej skali: od zdecydowanie nie pasuje, przez neutralne, do zdecydowanie pasuje. Proces został szczegółowo opisany wraz z określeniem ról oraz ich zadaniami. Rozmowy, ich długość i poszczególne etapy kształtowały się w kilku iteracjach wraz z napływającym feedbackiem od uczestników i prowadzących.
Edukacja o turkusie zakładała zbudowanie świadomości, akceptacji i wsparcia dla nowego sposobu funkcjonowania firmy. Bardzo ważne było, aby zarówno klienci wewnętrzni, czyli współpracownicy oraz klienci zewnętrzni mogli w pełni wykorzystać wartość dodaną jaką dają wdrożone praktyki. Współpracownicy otrzymali regularne mini-wykłady i interaktywne prezentacje wraz z sesjami Q&A, case study i możliwością dołączenia do grup roboczych opisanych poniżej. Klienci otrzymali informacje z pierwszej ręki w postaci artykułów tworzonych przez osoby, które miały bezpośrednią styczność z wdrażaniem praktyk turkusowych, w tym CEO oraz menadżerów projektów
Poza wyżej wymienionymi obszarami wdrożyliśmy również inne procesy turkusowe.
Rok współpracy został zwieńczony zatrudnieniem z sukcesem pierwszej osoby na stanowisko HR Manager. Przygotowany grunt w postaci wdrożenia najważniejszych obszarów dał fundamenty do przejścia na kolejny poziom i zajęcia się tematami zdefiniowanymi w drugiej kolejności. Przed firmą kolejne wyzwania w postaci Employer Brandingu wewnętrznego i zewnętrznego, komunikacji wewnętrznej i dalszego rozwoju rekrutacji.
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |